OCM logo

Detachering

Soms is er meer werk dan werknemers aankunnen.

Pieken kunnen niet altijd door de normale bezetting worden opgevangen, om redenen van kwaliteit (specifieke kennis) of kwantiteit (er is teveel werk). Ook kan het inzetten van een buitenstaander zorgen voor een frisse kijk op, of een stabilisering van de situatie.

Flex Detachering in Dagdelen

Soms vergen uw incassowerkzaamheden maar een aantal uren per week. Te kort om een specialist voor aan te nemen. U kunt het iemand van de Financiële afdeling laten doen, maar die mist dan soms net de gewenste expertise.

Een oplossing is Flex Detachering. Onze vaste medewerker komt enkele dagdelen (maximaal 6) per week bij u op kantoor om de werkzaamheden te verrichten. Een dergelijke detacheringsperiode wordt per kwartaal aangegaan (na een proeftijd van een week) en nadien steeds met een maand verlengd of niet.

We rekenen daarvoor een tarief van 35 euro per uur exclusief btw, inclusief reiskosten tot 50 km. Mocht onze medewerker verder wonen dan 50 km, rekenen wij 19 eurocent per enkele kilometer.

Werving & Selectie

Credit Management is een niche. Het is niet makkelijk om een credit controller te vinden die vloeiend Frans of Duits spreekt. Door de jaren heen hebben wij ruim 3000 kandidaten persoonlijk gesproken en daar bleef het niet bij. Regelmatig onderhouden wij het contact en houden we elkaar op de hoogte van ontwikkelingen.

Consultancy

Soms is er een vraagstuk waarvoor u wellicht niet de expertise op dat moment voorhanden heeft. Samen met onze partners komen we naar u toe, luisteren naar uw probleem en bepalen wat de oplossing zou kunnen zijn. Dit hoeft niet noodzakelijk een dik en kostbaar rapport te betekenen.

Quick Scan

Een onderdeel van Consultancy is de Quick Scan. De naam zegt het al: een snelle analyse van uw proces, waarna wij aanbevelingen doen. Onze ervaring is dat de investering van de Quick Scan zich binnen enkele maanden terug betaalt.

"NO SHOW" bij ziekenhuizen

In Nederland worden 300 miljoen kosten gemaakt doordat patiënten (5 a 10%) hun afspraak niet nakomen. Dit kan zijn omdat ze niet duidelijk (op papier) weten wanneer en waar ze die afspraak hebben, slordig zijn, het belang van afzeggen niet herkennen of op het laatste moment uit angst wegblijven.

"No Show" moet worden gezien als verspilling van zorg omdat de gereserveerde tijd van (bijvoorbeeld) de medisch specialist niet doelmatig kan worden gebruikt. Wachttijden worden door "No Show" mogelijk verlengd en de opbrengst van het ziekenhuis daalt, waardoor de kosten van het ziekenhuis niet volledig gedekt worden.

Uit de analyse van het onderzoek uit april 2012 bleek dat 5% van de ziekenhuizen het probleem al had opgepakt, dat slechts 20% van de ondervraagden zich bewust was van de "No Show" problemen, dat 30% zich geen zorgen maakte en maar liefst 45% aangaf er wel wat aan zou willen doen maar wegens systeem technisch zaken er niet toe in staat was.

Anno 2014 is er een mogelijkheid om dit probleem effectief en efficiënt aan te pakken:

Wij ontzorgen u en de klant.

We zijn inmiddels verder met geavanceerde incasso- en communicatie technieken. Zo is het mogelijk dat ziekenhuizen elke dag een "call center" voorzien van een lijst met namen van patiënten die de dag er op een afspraak hebben. De betreffende patiënten worden voor slechts 70 cent per patiënt gebeld. Indien deze niet opneemt, ontvangt hij/zij een voice mail, sms of email.

Mocht de patiënt alsnog niet op de afspraak komen, wordt er een boete van €42,50 verstuurd. Als de boete wordt betaald is de helft van dat bedrag voor het ziekenhuis. Indien de patiënt de boete niet betaalt, wordt de vordering (als u dat wilt uiteraard) uit handen gegeven aan een incassokantoor of deurwaarder. Dit kost u niets.

Kortom, een nieuw proces dat de "No Show" behoorlijk zal reduceren door een preventief alert te sturen en bij niet nakomen de vervuiler laat betalen zonder dat het ziekenhuis hier enige administratieve rompslomp aan heeft. Alles, op het versturen van de dagelijkse lijst na, is volledig uitbesteed.

Voordelen:

Interesse in meer informatie?

Budgetcoaches

Schuldeisers dienen in te zien dat niet elke niet betalende debiteur een niet willende slechte betaler is. Soms is er geen geld, of is de debiteur het overzicht totaal kwijt, stopt zijn kop in het zand, opent zijn post niet meer en gaat het van kwaad tot erger. In die gevallen kan een budgetcoach helpen. In een paar sessies wordt de debiteur een behoorlijke duw in de rug gegeven, worden schuldeisers gestabiliseerd, wordt de administratie op orde gebracht, krijgt de debiteur weer wat grip op zaken en hoop. Het doel is redzaamheid zodat de budgetcoach na een paar sessies de debiteur weer kan loslaten. Op afstand wordt er nog toegekeken, maar de debiteur moet het zelf doen. Orvini Credit Management Personeel & Advies werkt samen met zeer ervaren budgetcoaches die hun sporen reeds verdiend hebben. Zij zijn snel ter plaatse, informeren u online en u zit niet vast aan een bepaald aantal afnames per jaar. Ad hoc maatwerk derhalve.

Money Collector

Soms helpt er helemaal niets en is de debiteur onbereikbaar. De allerlaatste kans voordat men gerechtelijk gaat is de money collector. Hij/zij komt aan huis namens de schuldeiser (meestal onaangekondigd), vaak in de avonduren of op zaterdagmorgen en biedt een laatste betaalmogelijkheid aan. Uit ervaring blijkt dat 85% van de schuldenaren alsnog overstag gaat, betaalt en derhalve zichzelf enorme extra kosten bespaart.

Mediation

Credit Mediation: betalingsconflicten oplossen zonder rechter. Uw klant betaalt u ten onrechte niet. Er is een dispuut volgens de klant dat u makkelijk kunt weerleggen. Maar de klant weigert u gelijk te geven en u dreigt met een rechtszaak. Waarschijnlijk zult u die winnen en uw betaling ontvangen, maar dan bent u wel een klant voorgoed kwijt. Uw salesmensen weten hoe moeilijk het is (en zeker in deze tijden) om een nieuwe klant te werven. U doet er goed aan om als het kan de zaak in den minne te schikken. Samen komt u er helaas niet uit. Een oplossing biedt de mediator. Hij of zij haalt de angel uit het conflict en tracht beide partijen tot een oplossing te laten komen. Werkgevers die met hun werknemers in een onwerkbare situatie zitten, kiezen herhaaldelijk voor mediation.

Voordeel

Orvini Credit Management Personeel & Advies werkt samen met een vijftal gecertificeerde mediators en brengt u met hen in contact.

Seminars/ Bijeenkomsten organiseren of modereren

Zowel bij de VVCM (de Vereniging Voor Credit Management) als bij Legiteam organiseerde ik drie á vier maal per jaar een bijeenkomst met een speciaal thema of voor een bepaalde doelgroep. Voor een ieder die op een laagdrempelige manier een podium wil krijgen, organiseer ik, of modereer ik uw bijeenkomst.